Hvad vi tilbyder

Gennem vores forløb identificerer vi borgernes psykiske udfordringer og giver dem de nødvendige værktøjer til efterfølgende at være klar til beskæftigelse.

Hvad kan borgerne forvente?

Vi kigger på den enkelte problematik for den enkelte borger. Uanset hvilken psykisk udfordring der ligger til grund for deres ledighed.

Hos Spiro vil borgeren, i samarbejde med vores kompetente psykiatere og psykologer, gennemgå et afklarings- og vejledningsforløb i tre faser. Forløbet omfatter screening, udredning og psykoedukation, samt mulighed for eventuelt medicinsk tilbud.

1. Screening & forsamtale

Vores målrettede afklarings- og vejledningsforløb starter med en screening af borgeren, som varetages af vores psykiater. Her vil borgerens generelle psykologiske udfordringer blive gennemgået, og vi tager stilling til, om der er behov for videre udredning.

Varighed: 2 samtaler

2. Udredning

Vurderes det, at borgeren har behov for en udredning, udføres denne efter screeningen af vores psykiatere i samarbejde med vores psykologer. Udredningen omfatter gennemlæsning af tidligere journalnotater og attester fra kommunen, udfyldelse og gennemgang af screening skemaet samt eventuel samtale med pårørende for at få et helhedsbillede af borgerens situation.

Varighed: Op til 4 samtaler

3. Psykoedukation & medicinering

Såfremt udredningen bekræfter, at borgeren har en diagnose, tilbydes borgeren psykoedukation og/eller medicinsk tilbud. Borgeren lærer at fokusere på livsstilsfaktorers indflydelse, psykosociale ressource områder og mestringsstrategier for at opnå bedre livskvalitet og et højere selvoplevet funktionsniveau.

Varighed: Op til 9 samtaler

Hvad kan kommunerne forvente?

Et forløb hos Spiro betyder, at vi tager hånd om borgeren fra start til slut. Når vi har modtaget en henvisning, guider vi borgeren gennem vores forløb uden behov for yderligere ressourcer fra kommunen. Efter forløbets afslutning vil kommunen modtage en afsluttende statusrapport om forløbets udfald.

Tæt samarbejde mellem Spiro og Kommunen

Successen med vores produkt bygger på et tæt samarbejde med kommunen. Vi arbejder sammen for at sikre, at de borgere, der har mest gavn af vores hjælp, bliver henvist.

Dette samarbejde gør det muligt for os at prioritere indsatsen, hvor den gør størst gavn, og skaber størst mulig værdi for både borgerne og kommunen.

Vi tager os af alle psykiske udfordringer

Vi ser på hver enkelt borgers situation og tilpasser vores tilgang til deres specifikke behov.

Vores indsats bidrager til bedre resultater af kommunens andre beskæftigelsesindsatser og -aktiviteter. Samt fører til flere succeser for borgerne i deres beskæftigelsesforløb og giver dem en større mulighed for varig tilknytning til job eller uddannelse.

Hvorfor online?

Hos Spiro tilbyder vi online afklarings- og vejledningsforløb, så borgerne kan gennemføre forløbet i trygge rammer fra deres eget hjem. Vi er opmærksomme på, at det for mange kan være en udfordring at møde op fysisk, og derfor mener vi, at online-forløbene gør det mere tilgængeligt for borgerne. Ved at tilbyde denne løsning kan vi nå ud til flere mennesker og sikre, at forløbet bliver så givende som muligt.

Kom i kontakt med os

Har I spørgsmål eller ønsker I at vide mere om, hvordan vi kan hjælpe borgere i jeres kommune?

Kontakt os for at få yderligere information eller for at drøfte, hvordan vi kan samarbejde om at skabe positive forandringer hos borgerne.